Arginin og mig


Jeg er nu blevet en måned klogere siden sidste indlæg.

Forhistorien om arginin og mig

Jeg har haft forsøgt at hæve mit indtag af arginin fra 4 gram om dagen til 6.
Dette skyldes min teori om gen-læsning, hvor mit resultat var, at jeg nok mangler arginin
Til dette har jeg haft forskellige udenlandske pulvere, da jeg var træt af at tage så mange piller.

Denne test gik ikke godt.
Det første produkt gav mig tarmproblemer og det andet gav mig maveproblemer.
Til slut fandt jeg ud af, at myndighederne anbefaler, at man ikke går over 5 gram om dagen.

Resultatet af forsøget var at jeg droppede alle vitaminerne, mineral og aminosyre tilskud
– for at give maven og tarmen ferie.

Konsekvens af situationen

Der var ingen tvivl om, at der kom ro på det hele.

Jeg fastholdt min mulitivitamin pille og så fandt jeg ud at, at jeg stadigvæk havde brug for de 2 magnesium citrat tabletter inden sovetid for at min krop bedre kunne restituere.

Min krop fik det fantastisk. Det var som om, at den fik fred og ro.

Jeg begyndte langsomt at blive mere træt, men jeg gav min sløsede holdning til min madplan skylden

Positive konsekvenser

Positivt var det også, at jeg fik meget glade tanker. Især har jeg holdt meget fast i, at

“uanset hvad der sker, så er det en gave til dig”

På et eller andet tidspunkt vil du se hvordan.

Hvorfor

I går fandt jeg så ud af, hvor for det er gået så godt.

Jeg har en genfejl, hvor trypthofan bygges ind i musklerne istedet for arginin.

Jeg har (inden jeg stoppede med pillerne) arbejdet med at tilføje arginin til kroppen, da jeg mener, at fejlen er opstået pga. mangel på arginin.

Dette burde have sat gang i mindst 8 nødvendige processer i kroppen, som jeg alle har brug for. F.eks. mere energi samt bedre udrensning og bygning af muskler.

Trypthophan

Jeg har dog skøjtet for hurtigt hen over tryptophan i processen, da den faktisk bruges til at bygge serotin i hjerne med. Dvs. vores lykkehormon.

Jeg har netop i “Tarme med charme” læst, at det er fruktose, der fager trypthophan og transporterer det til hjernen. Et andet sted har jeg tidligere læst, at mange forskellige kemikalier i kroppen kæmper om at komme til hjernen. Hvis der er for mange er det trypthophan, som taber. Denne situation kan man undgå ved at indtage kulhydrater.

Det lykkes

Det ser ud til, at denne del er lykkes mig.

  • Eftersom jeg har sløset med min madplan har jeg spist mere ris og pasta end normalt.
    Det har åbenbart gjort plads til at trypthophan transporteres til hjernen og laves til serotin.
  • Jeg har har ved at indtage arginin gjort det muligt for kroppen at bygge arginin ind i muskelcellerne istedet for trypthophan.
    Dermed har der været nok trypthophan i kroppen til, at det kunne transporteres i hjernen

Dvs. den ekstra glæde jeg har oplevet er et tegn på, at det lykkes mig

Fremadrettet

Konsekvensen er, at jeg nu vil:

  1. Tilføje arginin til min vitaminpillesamling igen
  2. Forsætte med at spise kulhydrater
  3. Forsætte med at spise fructose – via mine juicer, som nu indeholder mere frugt end normalt

Category: Udenfor kategori

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*