Av – min akillessener


På det senest har min vej mod helbredelse været præget af den fysiske træning.

Jeg er gået op i antal træningsgange og så har jeg fået el-stimulation på programmet. Alt sammen noget jeg har brugt meget energi på.

Desværre gik vores sidst nye påfund ikke så godt.

Målet var nemlig at ramme de 3% type2 muskelfibre jeg har, da det er dem som leverer styrken.

Derfor lavede vi hård træning for mine underben og fødder.

Desværre resulterede det i smerter omkring mine akillessener på begge fødder.

Konsekvenser for min træning

Da jeg har stor respekt for seneskader valgte jeg i sidste uge at droppe ridetræningen.
Det var rigtig irriterende, da skaden jo falder efter en ferie.

En samtale med min fysioterapeut gjorde mig dog klar over, at det var rigtigt valgt.
Akillessenerne skal skånes.
Faktiske skal jeg helst kun lave vandtræning eller sidde stille på hesten (og kun klemme med lårene).

Min svigermor har fortalt mig, at cykeltræning har hjulpet på hendes akillescener. Derudover viste hun mig, hvorledes jeg laver blid udstrækning.

Til svømning idag prøvede jeg at tage det helt afslappet – istedet for at fokusere på “fuldt potentiale”, hvor jeg går til grænsen, som jeg plejer at gøre.

Det viste sig, at det var et godt valg. Den afslappede krop havde meget lettere ved at lave øvelserne, end den spændte.

Håbet for min akillessener

Nu håber jeg, at det går over hurtigt.

Det vil virkeligt være et stort tilbageslag, hvis jeg hen over sommeren skal træning i en svømmehal istedet for at træne ude i vores skønne natur.

Så kryds fingre for mig

 

Category: Udenfor kategori

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*