Min historik

Kommentarer lukket til Min historik

Min baggrund:

Jeg har en kronisk muskelsygdom sygdom, der forårsages af en genfejl, som jeg har arvet fra min mor. Vi og vores sygdom er udredt og endda beskrevet i et par artikler. Vi har også været med i de store internationale undersøgelser, hvor forskerne har fundet den konkrete genfejl.

I princippet skal jeg lære at leve med det. Men som du kan læse på siden “helbred dig selv” har jeg ikke tænkt mig at acceptere min sygdom mere, da nyere forskning viser, at jeg kan ændre det.

Og det har jeg tænkt mig at gøre.  For jeg vil være rask!

Det gør jeg

Problemet er, at nyere forskning indtil videre kun viser vejen sådan cirka. De ved hvad der skal til, men det er ikke endeligt afprøvet.

Der findes et utal af metoder til at gøre sig selv rask og jeg har valgt at bygge på dem alle i et stort sam-surium alt efter hvad jeg finder rigtigt i den konkrete situation.

Dvs. når jeg har brug for én ting bruger jeg én teoretikers metode og når jeg har brug for noget andet bruger jeg en anden teoretikers metode. Jeg bruger således alt, hvad jeg finder relevant i den konkrete situation.

Jeg fokuserer på både mit indre og ydre miljø via fysisk træning, bøn, mad, vitaminer, meditation, selvudvikling, hypnose, visualisering, drømmetydning, søvn, tegn og undere  etc.

Målet er at skabe et glad og godt miljø for min krop og sjæl.

Min teori:

Jeg har min egen teori, som jeg arbejder personligt med.

Den er som følger:

Da jeg blev “lavet” fik jeg 2 kromosonpar. Et fra min fra og et fra min mor.

Et kromoson består af en lang række gener. Disse gener åbnes eller lukkes, således at jeg enten bruger genet fra min fars kromoson eller min mors kromoson – eller en blandet udgave. Dette afgør f.eks. min øjefarve, hårfarve etc.

Min sygdom defineres som autosomal, hvilket betyder, at forskerne vurdere, at hvis jeg har arvet genet med sygdommen, vil den komme i udbrud – hvilket også er sket.

Dette har jeg tænkt mig at ændre på, ved at lukke for det syge gen på kromoson nr. 19 fra min mor og åbne for det raske fra min far istedet for. (Se baggrunden for at dette kan lade sig gøre i Hjernens skjulte kontakter af Rasmus Kragh Jakobsen i Illustreret Videnskab nr.9 2013, s. 50-55. Du kan finde mere på Hearthmath Institutes hjemmeside, eller følge forskerne Glen Rein, Rollin McCraty. Moshe Szyf, Michael Meaney, Patrick McGowan, Gustavo Turecki, Eric Nestler, Feng C. Zhou, som alle på en eller anden har bidraget med undersøgelserne bag ovennævnte. Bruce Lipton har også beskrevet dette)

Hvordan vil jeg nå målet:

1. Fysisk træning:
Jeg rider og svømmer fast. Derudover varierer mit fokus. Nogle gange er det på styrkelse af fødder, lår eller måske gangdistancen. Træningen varierer efter, hvad min krop kan klare.

2. Arbejde med underbevistheden

Absolut afgørende for min egen teori er Bruce Liptons bog “Intelligente Celle”, hvorfor jeg fokuserer på arbejdet med overbevisninger. Dvs. det står centralt i mit arbejde at få mine bevidste overbevisninger i overensstemmelse med mine underbevidste overbevisninger, da det ellers ikke vil lykkes.

Jeg laver mine egne affirmationer, indspiller dem og bruger dem i daglige meditationer.

3. Arbejde med afgiftning
Samtidig med fysisk træning, så er det vigtigt, at jeg hjælper min krop i gang igen. Det gøres ved hjælp af maden og Barbara Wrens teorier. Med start i december 2014 er der gået en lang proces i gang, hvor jeg ved hjælp af maden og forskellige afgiftningsprocesser forsøger at støtte kroppen i dens helbredelse .

4. Meditation
Ifølge Glen Reis forskning kan man ændre på sine gener ved at være i kohærens, samt visualisere genet mens man retter en dybtfølt kærlighed mod genet, og fokuserer på at det skal åbne sig (Se Greg Braden: Det gudommelige Matrix, 2008, s. 54). En personlig samtale med Kurt Lindekilde fik mig til at fokusere på at lave meditationer med fokus på at sprede kærlighed i mig selv inden jeg fokuserede på genet. Sammen med fokus på tilgivelse har dette givet stor effekt.

Min plan:

Jeg arbejder således ud fra følgende:

  1. at slukke for det syge gen og åbne for det raske
  2. at fokusere på arbejdet med overbevisninger – f.eks. at tro på at jeg kan gøre alle de ting jeg ikke kunne før
  3. at arbejder med at skabe et godt ydre og inde miljø for mig selv
  4. at arbejde med at få min biokemi i balance igen via maden
  5. at træne min krop (Iflg. Henry Lodges fornyes kroppen hver tredje måned og man kan fordoble kraften hver tredje måned)

Denne plan kræver en masse delplaner f.eks. for maden og træningen. Disse vil løbende blive beskrevet under blogindlæggende efterhånden, som de bliver tilpassets. Følg de forskellige kategorier og så vil du støde på dem.

For efteråret 2014 er den fysiske træningsplan og madplanen netop opdateret. Disse har virket fantastisk godt.
For efteråret 2015 er der sat fysiske mål samt gået over på en lidt hårdere madplan

Historikken

Ovenstående har allerede givet effekt inden for fire områder i 2013-14:

  1. Jeg har opnået at løbe 3,5-5 gange så langt på 3 mdr. (fra 20-70/100 meter). Før kunne jeg ikke løbe.
  2. Jeg kan nu stå på et ben og tage løse sokker/bukser på, hvilket jeg ikke kunne før (Det har taget mig ca. 10 måneder at nå dertil)
  3. Jeg kan nu næsten altid skrue låg af f.eks. en mælkekarton og glas, hvilket jeg sjældent kunne før.
  4. Jeg behøver ikke en lur efter træning mere. Generelt er jeg mindre træt. (Det har taget ca. 2 år, at nå dertil)

Ultimo 2014

  1. Løb er stoppet pga. smerter i hoften. Istedet bruger jeg crosstrainer ca. 2 gange om måneden
  2. Trappegang er blevet meget, meget bedre. Nu kan jeg mærke at jeg sætter af.
  3. Jeg står nu på et ben og tager stramme sokker og sko på. Balancen er bedre.
  4. Generelt set har jeg mere energi og holder til længere gåture end før.

Oktober 2015

  1. Løb er helt stoppet, men jeg går jævnligt 5,5 km – hvilket er lagt over de oprindelige 400-800 meter
  2. Trappegang er stadigvæk en mental udfordring, men det går fremad med vores lave trapper inde i huset. Normalt trin er stadigvæk ikke godt
  3. Jeg bliver bedre og bedre til at svømme. På kort tid er jeg kommet op på 40 baner på 43 min. Svømning er klart en god træningsform til mig.
  4. Det går fint med at stå på et ben og tage sokker og bukser på.
  5. Trætheden er mindre.
  6. Jeg er stoppet med at mediere midt på dagen efter jeg har fået en god soverytme, hvor jeg går i seng til tiden.

Ultimo 2015

  1. Svømning går godt. Jeg svømmer 52 baner på en time
  2. Trappegang bliver en større og større udfordring
  3. Balancen til at tage sokker og bukser på bliver bedre og bedre
  4. Mentalt er jeg meget stærkere
  5. Maden går rimeligt godt, men jeg har her i efteråret haft et mindre tilbageslag pga. for meget afgiftning fra jod
  6. Gangdistancen er nu på ca. 8 km, når jeg går langt
  7. Jeg har mere energi

Se også mine mere generelle sider her på bloggen f.eks. Metoder til selvhelbredelseMetoder til selvudviklingGode bøger samt og måske side om selvhelbredelse