Mentaltræning


I min opdatering af min viden om den mentale del af helbredelse er jeg nu nået til den fysiske betydning af mental træning.

Jeg har altid vist, at personer med armen i gips – eller lign. – kunne styrke musklerne mentalt, men nyt er en henvisning til hele 3 undersøgelser, hvor man har kigget på mange andre ting.

Her er resultaterne fra forskningen:

  1. Det er nu slået fast, at man mindst kan få 13% større muskeltræning ved at lave fysisk træning under meditation.
    For at gøre det skal man tænke sig til at udføre de øvelser man ville have lavet ca. 15 min om dagen, 5 dage om ugen i 12 uger
  2. Det er også bevist, at det er vigtigt, at man ikke ser sig selv udefra, når man træner. Man skal mærke og se sig selv indefra, for at det virker.
  3. Forskningen har vist at den mentale træning virker meget bedst, når man føler det man laver. Jo mere intenst man kan mærke træningen – jo bedre.
  4.  Slutteligt er det også forskningsmæssigt bevist at positive tanker i sig selv giver bedre muskelkraft. Især hvis man f.x. mediterer over kærlighed, taknemmelighed, frihed osv., så er det bevist at det virker fysisk positivt

Category: Udenfor kategori

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*